elektronikus pályázati rendszer
Admin
adminisztrátor
felhasználói kézikönyv
(AAFK)
készítette: INFO-Grafix Kft.
Ecker Viktor
utolsó módosítás
dátuma:
2 Használt rövidítések, jelölések 3
2.1 Dokumentumban használt rövidítések 3
2.2 Dokumentumban használt jelölések 3
5 Az AA által elvégezhető tevékenységek 4
6 AA oldalak részletes útmutatója 4
6.1.1.1 Adminisztrátorok listája 5
6.1.1.1.1 Adminisztrátor hozzáadása 5
6.1.1.1.2 Adminisztrátor módosítása 5
6.1.1.1.4 Adminisztrátor jelszó 7
6.1.1.2 Adminisztrátor jogosultsági-mátrix 7
6.1.3.1 Pályázat kiírás hozzáadása 9
6.1.3.2 Pályázat kiírás módosítása 9
6.1.5 Pályázati forduló módosítása 10
6.1.6 Nyelvi kulcsok listázása 10
6.1.8 Pályázat felélesztése 12
6.1.10 Pályázat PDF újragenerálás 13
8 Melléklet 14
ÁFK - általános felhasználói kézikönyv
SZ - kutató, véleményező személy
SZFK - kutató, véleményező személy felhasználói kézikönyv
ZSE - zsűri elnök
ZST - zsűri tag
ZSFK - zsűri személy felhasználói kézikönyv
KE - kollégiumi elnök
KT - kollégiumi tag
KFK - kollégiumi személy felhasználói kézikönyv
OA - NKFI adminisztrátor
OAFK - NKFI adminisztrátor felhasználói kézikönyv
AA - admin adminisztrátor (szuper admin)
AAFK - admin adminisztrátor felhasználói kézikönyv
PÜ - pénzügyi ügyintéző
PÜFK - pénzügyi ügyintéző felhasználói kézikönyv
F - Finanszírozó
FFK - Finanszírozó felhasználói kézikönyv
MÜ - monitoring ügyintéző
MÜFK - monitoring ügyintéző felhasználói kézikönyv
MV - monitoring vezető
MVFK - monitoring vezető felhasználói kézikönyv
KFGE - KF gazdasági elemző
KFGEFK - KF gazdasági elemző felhasználói kézikönyv
KFV - KF vezető
KFVFK - KF vezető felhasználói kézikönyv
IV - intézmény vezető
IVFK - intézmény vezető felhasználói kézikönyv
IA - intézmény adminisztrátor
IAFK - intézmény adminisztrátor felhasználói kézikönyv
IPV - intézmény pénzügyi vezető
IPVFK - intézmény pénzügyi vezető felhasználói kézikönyv
IPR - intézmény pénzügyi referens
IPRFK - intézmény pénzügyi referens felhasználói kézikönyv
IPM - intézmény pénzügyi megtekintő
IPMFK - intézmény pénzügyi megtekintő felhasználói kézikönyv
menüpont - Menüpont
gomb - Űrlap gomb
férfi - legördülő menü érték
hivatkozás» - aktív hivatkozás (link)
Ön az Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (továbbiakban: NKFIH) elektronikus pályázatkezelő rendszerének admin adminisztrátori (továbbiakban AA) felületének használatával ismerkedhet meg, ebben a dokumentumban.
A rendszer általános használatával kapcsolatos leírások, információk a Általános felhasználói kézikönyvben (ÁFK) találhatók meg, ezen dokumentum csak az AA által elvégezhető műveletek leírását tartalmazza.
Az ÁFK részletesen foglalkozik:
a rendszer általános ismertetésével
a felhasználói felületek felépítésével, használatával
az alap műveletekkel
szerepkörök áttekintésével
a pályázat, projekt állapotaival.
Ezen dokumentum az NKFI adminisztrátor oldalak leírását tartalmazó NKFI adminisztrátori felhasználói kézikönyv (OAFK) kiegészítése.
Az NKFI-EPR pályázati rendszer legfőbb adminisztrációját az AA tudja elvégezni. Ezt a szerepkört csak a rendszer adatbázis adminisztrátora tudja megadni, az rendszerben szereplő OA-nak.
Az AA-nál az OA tevékenységi köre a következőkkel bővül ki:
OA-ok adminisztrációja
testületek adminisztrációja
pályázati kiírások adminisztrációja
állapotkorrekció
Az útmutató ezen fejezetében az AA szerepkör esetén megjelenő, OA-t kiegészítő oldalak részletes leírása található meg. A többi oldal részletes leírása a OA felhasználói kézikönyvben található meg (OAFK).
Ezen menüpontok csak az AA szerepkörbe tartozó OA-nak jelennek meg. Ezen keresztül adminisztrálhatók a rendszer legfőbb beállításai.
Az oldalon a rendszerben található összes adminisztrátort tartalmazó lista látható. A listában megjelenő oszlopokban a következő adatok láthatóak:
azonosító: az adatbázisban szereplő egyedi azonosító
adminisztrátor: Az adminisztrátor neve. Rákattintva juthatunk el az adminisztrátorra vonatkozó műveletekhez.
felhasználónév
admin típus:
S – AA (szuper admin)
A – OA
0 – nincs jogosultsága a rendszerhez
állapot: a felhasználó bejelentkezési állapotát jelzi.
A – aktív, bejelentkezés engedélyezett
Z – zárolt, bejelentkezés tiltott
R – regisztrált, újonnan létrehozott, bejelentkezés engedélyezett. Az első bejelentkezés után az állapot átállítódik aktívra (A-ra).
telefonszám
drótpostacím
jóváhagyó: Abban az esetben, ha az OA szerződés módosítást hajt végre, a módosított adatokat jóvá kell hagyatni, egy másik OA-al, hogy az adatok véglegesen rögzüljenek. Ezen jóváhagyó OA neve látható ezen mezőben
művelet: A
ikonra kattintva lehetőség van az OA törlésére. Törlés előtt meg
kell erősíteni törlési szándékunkat.
Az adminisztrátorok listája alatt található Adminisztrátor hozzáadása» hivatkozáson keresztül hozható létre új OA.
Adminisztrátor létrehozásánál az alap adatokon kívül, meg kell adni a szerződésmódosításnál végrehajtott módosításokat ellenjegyző OA-t, akit a jóváhagyó adatcímkénél megjelenő legördülő listából, a már létező adminisztrátorok közül kell kiválasztani.
A kitöltött űrlap elküldése után a rendszer, egy értesítő levelet küld ki az új OA-nak, amely tartalmazza a véletlenül generált jelszót.
Az oldalon az adminisztrátor adatai módosíthatók.
Az űrlapon legördülő listából választhatók ki a megadni kívánt jogosultságok. Egy jogosultság, csak egyszer adható meg, többször nem mentődik el.
Az űrlap alatt megjelenő listában láthatók az OA számára már megadott jogosultságok.
A lista művelet oszlopában a töröl» hivatkozással lehet törölni a jogosultságot, aminek megszűnése, a személy rendszerbe való új bejelentkezése után fog érvénybe lépni. Nem lehetséges a törlés abban az esetben, ha az adott OA ügyintézője vagy osztályvezetője a törölni kívánt zsűrinek.
A testületi jogosultságok között van egy speciális opció (--- összes ---), aminek az a jelentése, hogy az adott testületi jogosítvány minden kollégiumra, zsűrire terjedjen ki. A jogosultság megadásával nem a testületek lesznek ténylegesen hozzáadva az adminisztrátor jogaihoz, hanem egy olyan speciális jogosultságot („***”) kap, aminek hatására bejelentkezéskor feltölti számára az aktuális testületi jognak (K, ZS) megfelelően az összes kollégiummal vagy zsűrivel. A megadás testületen belül vonatkozhat elnöki vagy tagsági szerepre. Ez a lehetőség a legördülő listák végén található és a további jogosultságokra nem vonatkozik.
Kollégiumi elnök: Kollégium elnöki jogosultság megadása
Kollégiumi tag: Kollégium tagi jogosultság megadása
Zsűri elnök: Zsűri elnöki jogosultság megadása
Zsűri tag: Zsűri tagi jogosultság megadása
Menüpontok: Az OA különleges admin jogosultságait itt lehet kiválasztani, ami a következők lehetnek:
- összerendelés: duplikált személyek összevonása
- intézmények: intézmények adminisztrációja
- állapotállítás: pályázat, projekt állapotállítása
- személyadmin: személyek adminisztrációja
- sablonok szerkesztése
- körlevélküldés: körlevél szerkesztése és elküldése
- személy befogadása: személy intézményhez rendelése
- személyi adatlapok: személy adatainak szerkesztése, új személy létrehozása
- pénzügyi ügyintéző: PÜ jogosultság megadása
- monitoring ügyintéző: MÜ jogosultság megadása
- pénzügyi vezető: PV jogosultság megadása
- monitoring vezető: MV jogosultság megadása
- NKFI gazdálkodó-elemző (OGE): OGE jogosultság megadása
- érvénytelenítés: pályázat, projekt érvénytelenítési jog megadása
- publikációk jóváhagyása: kutató által megjelölt publikációk jóváhagyásának joga
- összeférhetetlenség kezelése: összeférhetetlenségek karbantartása.
- cron jobs admin: automatikus munkafolyamatok beállítása
- testületadmin: testületi jogosultságok kezelése
- nyilvános események kezelése: pályázati nyilvános események listázása, megjegyzés hozzáadása
- levelek keresése: a rendszerben keletkező összes levél közötti keresés
- szakértői beállítások: a szakterületi adatok karbantartása
- NKFI vezető: OV jogosultság
- levéltár: levéltári feladatok elvégzése
- szakmai ügyintéző: szakmai- és pénzügyi beszámoló kérése
- NKTH ügyintéző: NKTH adatlegyűjtés
- időszakok javítása: szakmai időszakok módosítása, cseréje
- eseti bizottságok: bizottságok menüpont láthatósága
- kutatási időszak vége módosító:utolsó kutatási időszak módosíthatósága
Ezen az oldalon az AA-nak lehetősége van az OA számára új hozzáférés aktivizációs levelet kiküldeni.
Az oldalon az adminisztrátorok jogosultságai láthatók táblázatos elrendezésben.
Ezeken az oldalakon a kollégiumok és zsűrik hozhatók létre és módosíthatók.
Az oldalon megjelenő listában a rendszerben létező
összes zsűri látható. A lista első oszlopában található
ikonra kattintva válik szerkeszthetővé az adott sor.
Az adott zsűrire vonatkozólag az összes mezőt ki kell tölteni.
Zsűri neve (magyarul), (angolul)
Ügyintéző, Osztályvezető: Mindkettőt
az OA-ok közül kell kiválasztani.
A legördülő listában azon
személyek neve mellett szerepel egy * karakter, akiknek jelenleg
nincsen megadva az adott zsűrihez az elnöki jogosultság.
Pénzügyi ügyintéző: A monitoring ügyintézők (MÜ) közül kell kiválasztani. A legördülő listában megjelenő adminisztrátorok neve mellett megjelenik egy ** jelzés, ha a személy nem rendelkezik az adott zsűri tagsági és elnöki jogával sem.
Elnök: A zsűri elnöki jogosultsággal rendelkező kutatók közül kell kiválasztani, hogy ki a fő zsűri elnök.
Kollégium
Az utolsó oszlopban
található
törlés ikon segítségével zsűrit lehet törölni. Ennek feltételei a
következők:
nem tartozhat hozzá pályázat vagy projekt
nem tartozhat hozzá tudomány terület
Törlés során a program elveszi a törlendő zsűri jogosultságot a személyektől, valamint adminisztrátoroktól. Mivel logikai törlés történik, új zsűri létrehozásánál nem adható azonosítóként törölt zsűri azonosítója.
A zsűrihez tartozó COFOG érték is itt állítható be.
Egy új zsűri hozható létre, melynek zsűri azonosítójának 3-5 karakterből kell állnia. Az ügyintézőnek kiválasztott OA automatikusan megkapja a zsűri elnöki jogosultságot. A monitoring ügyintézők (MÜ) közül a pénzügyi ügyintézőnek kiválasztott adminisztrátor automatikusan megkapja a zsűri tagsági jogosultságát.
A zsűri elnökét a létrehozás után a Zsűrik menüpontban megjelenő űrlapon keresztül lehet megadni. A zsűrihez tartozó COFOG érték is itt állítható be.
Ezen az oldalon megtekinthető az eddig a rendszerben létező kollégiumok, módosíthatók, illetve újak hozhatók létre. Az űrlapon a következő mezők megadandók:
Azonosító: Az azonosítónak egy számnak kell lennie 1-től 9-ig. Az azonosító megadása csak létrehozáskor szükséges, egyébként az nem módosítható!
Kollégium neve (magyarul), (angolul)
Ügyintéző: Új kollégium létrehozása esetén az ügyintézőnek megadott OA, automatikusan megkapja a létrehozott kollégium elnöki jogát.
Osztályvezető: Az OA-ok közül kell kiválasztani.
Elnök: Új kollégium létrehozása esetén tilos az elnök megadása, még akkor is, ha a legördülő lista tartalmaz neveket.
Az oldalon a rendszerben létező pályázati kiírások listája jelenik meg a pályázat kiírás jogosultsággal rendelkező OA adminisztrátor számára, az egyes típusokhoz tartozó fő paraméterekkel együtt.
Egy pályázattípus a következő tulajdonságokkal rendelkezhet:
típusazonosító
év
pályázati forduló kezdete, vége: ebben az időintervallumban hozható létre az adott típusnak és fordulónak megfelelő pályázat
legkorábbi és legkésőbbi kezdődátum: ezek az értékek határozzák meg azt az időintervallumot, amelybe bele kell esnie a pályázat kezdődátumának
min. és max. futamidő: ez a két érték határozza meg, hogy a tervezett pályázat futamideje minimálisan és maximálisan hány hónapot vehet igénybe
Résztvevő csatlakozása engedélyezett?: a pályázathoz engedélyezett-e további kutató csatlakozása
pályázat nyelve: ami lehet angol v. angol/magyar
Vezető kutató részesülhet díjazásban?
költségek megadása Eft-ban: a költségtervben az értékek megadását milyen mértékben megadható
A költségvetésre vonatkozóan, megadható határértékek a költségvetés maximuma, éves maximum és éves átlag.
nagyösszegű pályázat éves átlagának minimum összege
munkaterv hossza: maximum hány karakterből állhat a munkaterv
lehet konzorciális?: felkínálja-e a rendszer pályázat létrehozáskor a konzorciális lehetőséget
beágyazható?: igen esetén megadható a pályázat típusnál, hogy melyik projekthez nyújtja be kiegészítésként a pályázatot (csak elfogadott projekthez). Ha létezik ilyen kiegészítés egy pályázathoz, akkor nem kötelező a Tudományszakok megadása, sem az Ortelius.
kötelezően nemzetközi?: kizárható ezzel a kötelezően nemzetközi együttműködés lehetősége
FTE megadása kötelező?: FTE értékek mellőzésével beadandó pályázattípus adható meg
Kutatási terv feltöltése kötelező?: kutatási terv feltöltésének mellőzése állítható be ezzel
kezelési költség minimumának és maximumának százaléka: fordulónként adhatók meg a kezelési költség határértékei
általános költség minimumának és maximumának százaléka: fordulónként adhatók meg az általános költség határértékei
pénzügyi forrás: itt megadható, hogy az adott fordulóhoz tartozó pályázatok, milyen pénzügyi forrást terhelnek. Ennek értékét a pályázat létrehozáskor megörökli, így módosítása a már létrehozott pályázatokra nincs hatással
alapértelmezett zsűri: a fordulóban létrehozott pályázat alapértelmezett zsűrije ez lesz, ha meg van adva
árajánlat feltöltésének határa: a megadott összegtől kezdődően árajánlat feltöltése szükséges.
Kapcsolódó pályázat kell?: a beállítása esetén a pályázat létrehozásánál megadandó azon pályázat azonosítója, melyhez kapcsolódni fog a létrehozandó.
A kiírások listája ezen adatokból tevődik össze, valamint egy módosítás és egy törlés ikonból. A listából forduló törlése csak akkor lehetséges, ha még nem lett létrehozva pályázat az adott fordulóban.
Az oldalon található űrlap segítségével pályázattípus-fordulót hozhat létre. Az űrlapon kitöltendő adatokról információ a 6.1.3-as fejezetben található.
A pályázat kiírás adatainak módosítása hajtható végre.
A pályázatok létrehozásánál az adott pályázat megkapja a pályázattípusban ledefiniált értékeket, ezért a pályázattípuson végrehajtott módosítás a már létrehozott pályázatok résztvevőkre, finanszírozás kezdőévére, pályázat és projekt zárási határidejére vonatkozó mezőit nem módosítja.
A K és PD típusú pályázati fordulók esetén lehet csak megadni és egyben kötelező kitölteni az alábbi mezőket:
kutatási időszakra tervezhető felemelt átlagos összeg
kutatási időszakra tervezhető felemelt maximális összeg
kutatási időszakra tervezhető minimális összeg
vezető kutató havi alkalmazására szánható maximális összeg
személyi költségek járulékának százaléklába
Ezen a lapon a rendszerben lévő pályázati típusok láthatók egy listán. A lista feletti űrlap segítségével újabb típus létrehozása lehetséges. Típus létrehozásához a típus kódját, megnevezését kell megadni, illetve azt beállítani, hogy előpályázati típus-e.
Abban az esetben, ha egy állapotállítással rendelkező OA véletlenül egy pályázatot hibás állapotba állít, lehetőség van a hiba kijavítására, korrigálásra. Ezen az oldalon meg kell adni a javítani kívánt pályázat NKFI-azonosítóját. Elküldés után, ha a programnak sikerül megfejteni az előző állapotot, akkor felajánlja a projekt előző állapotba való visszaállítását.
Jelenlegi állapot |
Előző állapot (ebbe kerülhet vissza) |
Nem támogatott |
Benyújtott |
Visszavont |
Benyújtott |
Támogatandó |
Benyújtott |
Szerződött |
Támogatandó |
Lezárt |
Szerződött |
Érvénytelen |
Összes állapot |
AAFK-6-1 ábra: Állapotkorrekció a következő állapotokból lehetséges
Állapotkorrekcióval csak egy állapottal való visszalépés lehetséges.
Ezen az oldalon van lehetőség egy szerkesztés alatti pályázat másik pályázati fordulóba való áthelyezésére. A pályázat csak a jelenlegivel azonos típusú, aktív fordulóba tehető át, így a legördülő listában is ennek megfelelően jelennek meg a fordulók. Alaphelyzetben meg kell adni az NKFI azonosítót, majd, ha az rendben van, akkor jelenik meg a pályázat aktuális fordulója, valamint a legördülő lista, amelyből kiválasztható az új forduló és elmenthető a változás. Ha az NKFI azonosító módosul, akkor mindenképpen újra tölti a program az űrlapot, hogy frissítse a kiírt fordulót és a legördülő listát.
Ezen a felületen tekinthetők meg a rendszerben használt nyelvi kulcsok. Az egyes kulcsokra különböző, választható feltételek alapján lehet szűrni:
kulcsszó: kulcsszó töredékére kereshetünk. A kulcsok kezdőkarakterei annak felhasználási helyére utalnak:
Kezdőkarakter |
Leírás |
_def |
definiált típusok, tulajdonságok |
_DB |
listákban megjelenő mezők elnevezése |
_PRN |
nyomtatási képen megjelenő szövegek |
_HINT |
megjelenő segítségek |
_TXT |
üzenetek és feliratok |
_DESC |
oldalleírásnál megjelenő felirat |
_PG |
oldal címe |
_BTN |
gombok |
_FELADAT |
a generált feladatok részletes szövege |
_FORM |
űrlapokon megjelenő felirat |
_LNK |
linkek szövegei |
_MENU |
menü feliratok |
_TBL |
költség táblán megjelenő feliratok |
_LIST |
listázón megjelenő szövegek |
_ICON |
ikon szövegek |
_SELECT |
kijelölések |
_INF |
info boxban megjelenő szövegek |
_VEG |
véglegesítéskor megjelenő üzenetek (pályázatok, jelentés) |
szó eleji jegyzés: a szó elejét vizsgálja
miben keres: csak kulcsszóban, csak szövegben, csak verzióban
üres vagy egyenlő: a magyar vagy angol megfelelő üres legyen, vagy a két szöveg megegyezzen
nyomtatás: nyomtatási lapokon megjelenő kulcsok. _PRN-el kezdődő kulcsok
Feltételek megadása nélkül a teljes nyelvi kulcs állomány listázódik a lista frissítése gombra kattintással. A lista tartalmazza a nyelvi kulcs azonosítóját, a hozzá tartozó magyar-, angol szöveget, valamint a verzió számát. Továbbá látható a listán, hogy az adott nyelvi kulcsra mikor történt legutóbb hivatkozás. A nyelvi kulcs egyben hivatkozás is, új oldalt nyithat meg vele, melyen módosítható a kulcshoz tartozó magyar-, valamint angol szöveg. Ezen az oldalon található a verziótörténet illetve az, hogy melyik programrész hányszor használta az adott nyelvi kulcsot, és itt található a nyelvi kulcs utolsó lekérési ideje. Módosítás után a rendszerben a módosított szöveg fog megjelenni a megfelelő helyeken. Új nyelvi kulcsok adatbázisba való felvitele fix segítségével történik, melyekhez a megfelelő verziószám is eltárolódik.
A kezdőlapok szövegei is nyelvi kulcsok alapján jelennek meg, így ezek is itt módosíthatók. Mivel ezek a szövegek tartalmazhatnak weblap formázó utasításokat, ezért annyiban különböznek a többi kulcstól, hogy a soremelést nem veszi figyelembe a program ilyenkor, ezáltal szellősebbé, átláthatóbbá tehető a szerkesztett tartalom.
Ha meg szeretné nézni egy oldalon, hogy egy adott
szöveget milyen nyelvi kulcs jelenít meg, akkor az információs sávban
található
ikonnal válthat át olyan módra, hogy minden helyen a nyelvi kulcs
jelenjen meg az aktuális nyelvnek megfelelő szöveg helyett. Az
átváltott mód megmarad mindaddig, amíg újra nem kattint az ikonra és
ezáltal kikapcsolja ezt a funkciót.
Az oldalon található táblázat a rendszert aktuálisan használók listáját mutatja. A lista tartalmazza továbbá a felhasználó típusát (szerepkör), session állapotát, az utolsó oldallekérés idejét valamint az utoljára lekért oldal azonosítóját. A lista felett található linkre kattintva törölhetők a lejárt munkamenetek.
Ezen az oldalon lehetőség van nem támogatott, visszavont és benyújtott állapotú pályázatok felélesztésére. A felélesztendő pályázat NKFI-azonosítójának megadása után a Pályázati adatok lekérése gombra kattintással a rendszer megvizsgálja a művelet végrehajthatóságát a pályázaton.
Elsődleges kizáró okok a pályázatot tekintve:
nem létezik
szerződés-módosítás alatt áll
állapota eltér a nem támogatott, visszavont, benyújtott állapottól
előpályázat
Ha a pályázat megfelel a fenti kritériumoknak, egy új űrlap jelenik meg a pályázat fontosabb adatainak feltüntetésével:
pályázat azonosítója
pályázat címe
pályázat ideje
vezető kutató
kutató kutatóhelye: egy legördülő lista, amely tartalmazza a vezető kutató kutatóhelyeit, alapértelmezetten a pályázathoz tartozó kutatóhelyet. Ha a lista üres, vagy nem üres viszont az alapértelmezett a „kérem válasszon” lehetőség, a kutatónak idő közben valószínű megszűnt a kapcsolata a kutatóhellyel. Ha a lista alapértelmezett értékétől eltérőt választ, a felélesztés kutatóhely váltást hajt végre, bejegyezve azt a pályázat eseményekhez. Ha egy IPR-je van az új intézménynek, akkor automatikusan beállítja azt, ellenkező esetben a rendszer feladatot küld az IPV-nek, hogy jelöljön ki IPR-t.
pályázat típusforduló: a legördülő listában a pályázat jelenlegi típusának megfelelő összes (korábbi és jelenlegi) forduló jelenik meg.
Amennyiben a keresett pályázat konzorcium része, a felélesztés a konzorciumba tartozó összes pályázatra értendő. Ekkor az űrlapon nem csak a keresett pályázat, hanem a konzorciumba tartozó összes pályázat adatai is megjelennek (elsőként a konzorciális főpályázaté). A kutatóhely választó legördülő lista minden pályázatnál megjelenik, melyekre az előzőekben már ismertetett feltételek érvényesek. A típusforduló legördülő lista viszont egyszer jelenik meg, az itt beállított érték az összes pályázatra érvényes lesz.
A Pályázat felélesztése gombra való kattintással, majd a megerősítő formon történő véglegesítéssel hozhatók létre a klónpályázatok.
A felélesztés során a következő fontosabb műveletek hajtódnak végre:
új projekt létrehozása az eredeti értékekkel
pályázat NKFI-azonosító, és típusforduló frissítése
az érintett táblákban található rekordok klónozása az új pályázat azonosítóval
új projekthez tartozó könyvtárak létrehozása, feltöltés az eredeti fájlokkal
események bejegyzése régi és új pályázatba
új pályázat benyújtott állapotúra állítása
Az 1.78-as verziótól kezdődően a levélküldést egy a háttérben zajló folyamat végzi. A levelek először az adatbázisba mentődnek el, majd innen kerülnek a levelező szerverhez. Ennek eredményeképp, ha a levél elküldésénél bármi probléma felmerül, a felhasználó nem értesül róla. A levélküldés hibájáról bejegyzés készül az adatbázisba az érintett levélt tartalmazó rekord egyik mezőjébe. Az adminisztrátorokra hárul a feladat, hogy ezen problémák a végére járjanak.
A szuperjogok/problémás levelek menüpont alatt megkapják a nem elküldhető levelek teljes listáját. A patthelyzet feloldására 2 lehetősége van:
a címzett email címének megváltoztatása, javítása
a levél törlése
Ha a rendszerben van problémás levél, akkor az adminsztrátorok belépéskor a figyelmeztető üzenet sávjában értesülhetnek erről, hasonlóképpen mint az időzített feladatokkal kapcsolatos problémákról.
Ezen menüpontból lehetőség van a már benyújtott állapotban lévő pályázatra vonatkozóan a pályázat generált PDF fájljának újrageneráltatását kezdeményezni. Ekkor a már létező PDF fájlról mentés készül az adott időponttal kiegészítve a fájlnevet és a pályázat aktuális adataival létrejönnek az újrageneráláshoz szükséges fájlok, melyek konvertálása és összefűzését majd a CRON fogja elvégezni. Ezen esemény a projekt eseménybejegyzésébe is beíródik.
Ebben a menüpontban meg lehet tekinteni a rendszer működését befolyásoló kapcsolókat. A működési kapcsolók három lehetséges állapotot vehetnek fel:
Aktív: a kapcsoló által befolyásolt működés engedélyezett mindenpályázatra, illetve projektre.
Nem aktív: a kapcsoló által befolyásolt működés nem engedélyezett semelyik pályázatra, sem projektre.
Pályázat alapú: a kapcsoló által befolyásolt működés engedélyezett a felsorolt pályázatokra, illetve projektekre.
Ebben a menüpontban lehet megtekinteni, és szerkeszteni a kutatási infrastruktúrák listáját. A kutatási infrastruktúrák a pályázat benyújtásánál játszanak szerepet (egy pályázat során a résztvevők igénybe vehetnek egy, vagy több kutatási infrastruktúrát).
Az azonosító oszlopban levő számra kattintva a kutatási infrastruktúra neve szerkeszthető.
A „Kutatási infrastruktúra hozzáadása” linkre kattintva egy új elem vehető fel a listába.
A rendszerbe való be- és kilépést, valamint számos esemény bekövetkezését a rendszer adatbázisba, a user_log táblába naplózza a visszakövethetőség érdekében.
A tábla tárolja:
az esemény bekövetkezésének időpontját,
az eseményt kiváltó számítógép azonosítóját,
a felhasználó típusát, azonosítóját, felhasználónevét - amennyiben visszakereshető a loginnév alapján -,
az esemény típusát, végrehajtásának sikerességét, eredményét, valamint az eredménnyel kapcsolatos megjegyzést,
rögzítő felhasználó típusát és azonosítóját.
Az események eredményezhetik az alábbiakat:
'NON_EXISTING': nem létező
'LOCKED_USER': a felhasználó korábban zárolt állapotba került
'ENTER_OK': sikeres bejelentkezés
'STATUS_PROBLEM': nem engedélyezett felhasználói állapot
'USER_LOCK': a felhasználó zárolásra került 6 sikertelen belépési kísérlet után
'WRONG_PASSWORD': érvénytelen jelszó
'LOGOUT_OK': sikeres kijelentkezés
'UNLOCK_USER': felhasználó zárolásának feloldása
'SET_PASSWORD': jelszó lett beállítva
'SET_LOGINNAME': felhasználónév lett beállítva
'USER_ACTIVATE_PASSWORD': a felhasználó aktiválta hozzáférését
CREATE USER: felhasználó lett létrehozva
GENERATE_AUTH_KEY: hozzáférési kulcs lett generálva
VIEWING_AUTH_KEY: a hozzáférés kulcsa meg lett tekintve
STATE: a felhasználó állapotának megváltozása
LOGIN STATE: a felhasználó belépési állapotának megváltozása
Az
oldaltérkép összefoglalja azokat a menüpontokat, amikkel az OA
menüstruktúra bővülni fog, az AA szerepkör esetében. A menüpont
csoport
a Postafiók
menüpont alatt helyezkedik el.
Szuper jogok
__- Adminisztrátorok
____- Adminisztrátor hozzáadása
____- Adminisztrátor módosítása
____- Jogosultságok
____- Adminisztrátor jelszó
__- Testületek
____- Zsűrik
____- Zsűri létrehozása
____- Kollégiumok
__- Pályázat kiírás
____- Pályázat kiírás hozzáadása
____- Pályázat kiírás módosítása
____- Pályázat típusok
__- Állapotkorrekció
__- Pályázati forduló módosítása
__- Nyelvi kulcsok listázása
- Rendszer használók
__- Pályázat felélesztése
__- Problémás levelek
__- Pályázat PDF újragenerálás